סופיה וויטושי

לאחר הטיול בהרי רדופי הגענו ליום וחצי בסופיה. התמקמנו במלון ולאחר שנ"צ קצר החלטנו לטייל בסביבה. הגענו לתחילת יערות ההר ויטושי Витоша. ויטושי (או ויטושה) הוא רכס הרים אשר נוצר מהתפרצות הר-געש הנמצא ממש בפאתי סופיה. טיילנו קצת למרגלות ההר והחלטנו למצוא מקום לאכול בו ארוחת ערב. מצאנו מקום נחמד שהציע תפריט של פיצות נהדרות ושלל מנות שונות לאלו שפחות אוהבים פיצה. אכלנו לשובע וחזרנו למלון.

בבוקרו של היום השביעי החלטנו לוותר על אתרי העיר וללכת לתור את ההר. נכנסו לאוטו ונסענו כרבע שעה לתחילת המסלול של מפלי בויינסקי . המסלול מתפצל לשניים- מסלול אתגרי ומסלול רגיל, אשר גם הוא לא קל בכלל, יש לומר. העלייה ביער הגדול הייתה חוויתית וליעד נדהמה מכל ענף ואבן שהיו בדרך. במהלך העלייה עצרנו להסתכל על הנוף על מצוק קטנטן בצד הדרך. בסוף ההליכה נגלו לפנינו המפלים. מקום נפלא, חבוי מכל באמצע היער. במפלים יש אופציה לעשות סנפלינג בקיץ ובחורף כאשר המפלים קופאים. במהלך כל ההליכה הרגשנו לבד וראינו אנשים בודדים, אך כשהגענו למפלים גילינו כי רבים מגיעים אליהם.

לאחר שירדנו שוב לרכב חזרנו לאותה פיצרייה מהערב הקודם ואז נסענו לעיר. חשבנו ללכת לאחד הפארקים אך ליעד נרדמה בעגלה והחום היה לא נעים אז החלטנו להיכנס לאחד מהקניונים הגדולים ולהתרענן בשייק טרי.

לאחר מכן נסענו לשדה התעופה בכדי להחזיר את הרכב השכור. משדה התעופה נתקלנו בקושי למצוא מונית במחיר סביר ובסוף שילמנו כ-30 לב חזרה למלון. מוקדם בבוקר הגיעה מונית שהזמנו ביום הקודם לאסוף אותנו וחזרנו לשדה התעופה. הנסיעה לשם עלתה רק 15 לב. מסקנה-אם יש לכם אופציה לא לקחת מונית משדה התעופה, השתמשו בה.

אנו לא אנשים של עיר, אז הרבה על סופיה לא נוכל לספר. נוכל לספר שבסביבתה יש דברים רבים לראות ושרק בויטושי אפשר לטייל זמן רב, עם ציוד על הגב ולישון בכפרים בדרך או לעשות גיחות עם הרכב.

בולגריה היא בהחלט מקום שעוד נחזור אליו.