הרי רדופי-חלק שני

סיפרתי על שלושת הימים הראשונים שלנו בהרי רדופי והגיע הזמן להשלים את החסר.

ביום הרביעי לטיול החלטנו לצאת לטיול רגלי בטבע וחזרנו לשלושת אגמי סמוליאן שנמצאים לא רחוק מסמוליאן. חנינו לצד האגם הראשון ויצאנו בעקבות השבילים שמסומנים בחצים הממוסמרים לעצים.

כפי שנאמר בתחילה, האגם הראשון- Trevistoto נמצא ממש ליד החנייה. הוא רחב ידיים ובחלקו נראה כמו ביצה עקב עשבייה עבותה אשר מקיפה אותו.DSC_0615.JPG

האגם השני, אשר נמצא במרחק דקות ספורות מהראשון נקרא- Bistroto. הוא קטנטן ובחודשי הקיץ מתייבש כמעט לגמרי.

ההליכה לאגם השלישי ארוכה יותר וכוללת טיפוס ביער. בסוף העלייה נמצא האגם השלישי- Matnoto. אגם שהשתקפות העצים בו מרהיבה וכל ההליכה באזור קסומה.

כאשר מגיעים לאגם השלישי יש שתי אופציות. הראשונה היא לחזור לעומת שבאתם. והשנייה היא להמשיך עם השביל ולעשות מסלול מעגלי. אנחנו בחרנו באפשרות השנייה והמשכנו לטייל ביער וחזרנו מהצד השני של האגם הראשון.

לאחר עצירה לנשנוש לצד האגם הראשון החלטנו לנסוע לסמוליאן. בדרך נזכרנו כי במפה ישנו אגם נוסף שראינו כי אין גישה עם הרכב הנמוך אך אפשרי ללכת על שביל רחב ממש עד אליו.

החנינו את הרכב ליד מלון Smolyan Lakes Mountain Hostel ויצאנו להליכה הקצרה. בתום ההליכה הגענו לאגם גדול שבמרכזו חצי אי ומספר דייגים מאיישים את גדותיו- Lagera Lake. ישבנו במקום כמעט שעה ופשוט נהנינו מהנוף והשקט.DSC_0698.JPGDSC_0705.JPGDSC_0728.JPG

לאחר מכן נסענו לסומליאן לארוחת צהריים והתיישבנו במקום בו היו נדנדות וטרמפולינה לילדים. כך ליעד גילתה פעם ראשונה את האושר שבטרמפולינה (ייאמר כי היא קופצת בכל מצב נתון על אנשים, מיטות וחיות). לאחר ארוחה נחמדה חזרנו לנוח במלון ולאחר מכן התפנקנו במסאז' באחד המלונות השכנים. רק ייאמר כי מסאז' לשנינו עלה 200 ₪ והשירות היה נהדר.

ביום החמישי תכננו לעלות לSnezhanka Tower, מגדל גבוה שאפשר לראות מהמלון שלנו ושהוא הנקודה הגבוה באתר הסקי פמפורוב. לא היה ברור בדיוק כיצד להגיע למקום והחלטנו לנסוע לנקודה מסויימת ומשם לעלות ברגל אך בעודנו נוסעים גילינו שאפשר לעלות עם הרכב עד המגדל עצמו.

מהמגדל יצאנו למצוק אורפיאוס, לאחר התברברות קלה בין השבילים הרבים מצאנו את השילוט לשביל הנכון ויצאנו להליכה ביער. בסוף ההליכה הגענו למעין נקודת מנוחה בה בנויה ספק בקתה מרפסת מעץ המאפשרת לשבת להפסקה ולהתגונן מהגשם. משם יש ללכת עוד כשתי דקות לתוך היער בין סלעים ועולים על מצוק מרהיב שהנוף שנשקף ממנו עוצר את הנשימה. יש אפשרות לחנות במקום יותר קרוב וללכת משם על-פי השילוט.

לאחר ההליכה חזרה לרכב חזרנו למלון והתחלנו להתארגן לקראת הנסיעה חזרה לסופיה.

הנסיעה במורד ההרים גם כן הייתה נפלאה וגילינו שוב את נפלאות הבולגרים. במהלך הירידה נדלקה אחת מנורות האזהרה בלוח המחוונים. לאחר נסיון הבנה בספר הרכב, הבנו שהבולגרית שלנו לא מספיק חזקה. עצרנו בצד הדרך ותוך כמה דקות עצר לידנו זוג שעזר לנו לטפל בבעיה.

לסיכום, הרי רודופי הם חוויה מדהימה. יש בהם הכל. בקיץ יש בהם טיולי ג'יפים, אינספור מוזיאונים, מערות, אתרים היסטורים הקשורים להיסטוריה הבולגרית והיוונית גם יחד (הגבול עובר כ-2 קילומטרים מהמקומות בהם היינו), יערות, נחלים, סינגלים לאופניים (אתגריים ומשפחתיים), אגמים ועוד ועוד. ובחורף כל היופי הזה עטוף שלג והופך להיות אתר סקי שוקק חיים שבו מצויים אתרי ספא, מועדונים וברים.

ממליצים, אנחנו עוד נחזור.